2012. július 10., kedd

Növényi festés a napfény erejével - 1. rész

Megint új módszert próbálok ki :-)

A végeredményig eljutni hosszabb folyamat lesz, időjárástól függően akár több hét is lehet, igyekszem gyakran fázisfotókat készíteni.



A módszer (németül Solarfärbung) lényege, hogy egy befőttesüvegbe téve a festeni valót és a festőnövényt/festéklevet a napon melegítjük fel az egészet és nem lábosban.


Az első próbálkozáshoz egy 50g-os gombóc fonalat és egy kevés szalaggyapjút áztattam be a hidegpácba, majd dáliavirágokkal béleltem ki a befőttesüveg alját. Erre került a fonal, majd még egy réteg virág, majd a szalaggyapjú és a tetejére megint egy kis virág, majd az egészet felöntöttem vízzel. Tettem bele piros, világossárga, lila és rózsaszín dáliát, ezek nyíltak ki ma reggelre. Kíváncsi vagyok, hogy melyik milyen festéket fog adni, hátha nem egyszínű lesz a végeredmény.
 
Akinek nincs kertje, az próbálkozhat pl. egy pár filter olcsó (gyümölcs)teával :-)

Rögtön a feltöltéskor elfelejtettem képet csinálni, kb. 2 órával az indítás után készültek a képek.

 




1 megjegyzés: