2012. október 15., hétfő

Növényi festés - bodzabogyó

Kicsit későn kaptam észbe, hogy bodzabogyóval is kéne festeni egyet, itt a környékünkön már összefonnyadtak a bogyók. Szerencsére egy kedves ismerősöm kertjében még múlt héten is szépek voltak a szemek, kaptam is belőlük egy zacskóval, kezdődhetett a projekt.


Pontosabban a projektnek a bodzabogyó beszerzése előtt kell kezdődnie, ugyanis nem olyan egyszerű bodzával festeni, már ha nem szürke színt szeretnénk elérni. Megint a festős könyvemet hívtam segítségül és az abban leírt receptet használtam. A fonalat/gyapjút 3 nappal a festés előtt már be kell pácolni, timsó és borkősav keverékével, majd nedvesen tartani a festésig. A bodzabogyókat sóval kell főzni, majd a lé átszűrése után tenni hozzá almaecetet. Ezekre azért van szükség, mert a bodza színe ph-függő, azaz különböző ph-jú közegekben különböző színt mutat (ilyen pl. a vöröskáposzta is). Az lenne a cél, hogy rögzítsük azt a ph-t, aminél bordós színt kapunk (remélem jól írtam, kémiából nem vagyok jó). Nos, nem teljesen sikerült, kicsit szürkés-rózsaszínes lett a végeredmény, de semmi esetre sem szürke!

Érdekes, hogy különböző fonalakon mennyire különböző színek születtek, a legsötétebb (azt tettem bele először a fazékba) egész barnás bordós lett.

Jöjjenek a képek:






 


6 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszenek, gyönyörűek ezek az árnyalatok, gratulálok!

    VálaszTörlés
  2. Minden elismerésem! Imádom az ilyen kicsit fáradt mályvás színeket, csodaszép lett mind :o)

    VálaszTörlés
  3. Elájulok, olyan szépek ezek a színek!

    VálaszTörlés
  4. Szia Zsófi. 1 kg bogyóhoz mennyi só és mennyi almaecet kell ? Nagyon szép lett.

    VálaszTörlés